امروزه اغلب مردم به دنبال راهی برای معرفی کسب و کارشان به دیگران هستند؛ آنها طراحی سایت را راهکاری مناسب برای این امر می دانند. اما چرا باید سایت داشته باشیم؟ داشتن سایت چه سودی دارد؟ چه مشاغلی به سایت نیاز دارند؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

چرا باید سایت بزنیم؟

قطعا شما هم شنیده اید که طراحی سایت می تواند تاثیر زیادی در بهبود و پیشرفت کسب و کارتان داشته باشد. اما سوالی که مطرح می شود، این است که هدف از داشتن وب سایت چیست؟ چرا باید سایت داشته باشیم و داشتن سایت چه سودی دارد؟ چرا طراحی سایت مهم است؟ در ادامه دلایل اصلی داشتن وب سایت را خواهیم گفت:

1.  با کمک وب سایت دیده شوید

یکی از دلایل نیاز به سایت، دیده شدن بیشتر کسب و کارتان است. با کمک وب سایت می توانید با هزینه ای کمتر از حالت عادی خود را به دیگران معرفی کنید. همانطور که پیشتر گفتیم با کمک سایت نیازی به هزینه های گزاف برای تبلیغات بیهوده نخواهید داشت. کافی است سایت خود را برای کاربر آماده کنید، گوگل عاشق وب سایت هایی است که به کاربران خود اهمیت می دهند.

2. با داشتن سایت، شما یک رسانه دارید

یکی دیگر از دلایل داشتن سایت، این است که شما یک رسانه خواهید داشت. یعنی به کمک وب سایت می توانید با مخاطبان خود در ارتباط باشید و با آنها حرف بزنید. اما چطور؟ مطالبی که در سایت خود منتشر می کنید، درواقع راهی برای برقراری ارتباط با مشتریان است.

علاوه بر این، زمانی که مطلبی را در سایتتان منتشر می کنید، می توانید آن را به دیگران هم معرفی کنید.

3. گسترش روش های تبلیغاتی

با کمک یک وب سایت می توانید شیوه ی تبلیغات خود را متفاوت کنید. از مهم ترین و سودمندترین تبلیغات اینترنتی، تبلیغ گوگل است. این تبلیغات دقیقا زمانی نمایش داده میشود که کاربران دقیقا کلمات مرتبط با شما را جستجو کنند.

برای مثال شما یک شرکت طراحی دکوراسیون دارید، با کمک تبلیغ گوگل می توانید کاری کنید که با سرچ “دکوراسیون منزل” کاربران به سایت شما هدایت شوند. علاوه بر تبلیغات گوگل شما می توانید تبلیغات دیگری نیز انجام دهید. برای مثال با تبلیغ در شبکه های اجتماعی و هدایت کاربران به سایت می توانید به راحتی مخاطبان را جذب کنید.

4. فعالیت بدون محدودیت زمانی و مکانی

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید پشتیبانی از کابران سایت است. اگر نتوانید به خوبی مشتریان خود را حمایت کنید، آنها را از دست خواهید داد. با طراحی سایت می توانید بصورت شبانه روزی بصورت آنلاین با مشتریان خود در ارتباط باشید.

5. جذب مشتریان جدید

طبق آمار جهانی حدود 4 میلیارد آدم در سراسر جهان از اینترنت استفاده می کنند، از این 4 میلیارد بیش از 90 درصد بصورت اینترنتی خرید کرده و یا با شرکتی در ارتباط هستند. در این بین سهم ایران نزدیک 56 میلیون نفر است. با همین آمار و ارقام ساده می توان فهمید که وجود یک وب سایت چه تاثیری در جذب مشتریان جدید دارد.

 

6. امکان ارزیابی دقیق مخاطبان

یکی دیگر از دلایل طراحی سایت امکان ارزیابی مخاطبین و تصمیم گیری بر اساس نتایج ارزیابی است. در واقع این امکان برای شما وجود دارد که متوجه شوید کدام صفحات شما بازدید بیشتر دارند و یا در همین لحظه شما در کدام صفحه قرار دارید. همین بررسی ها می تواند سلیقه و نیاز کاربر را به شما نشان دهد تا بر اساس آنها استراتژی های خود را پیش ببرید.

ابزارهایی مانند سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و … نیز در این راه به شما کمک خواهند کرد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید