انواع طراحی سایت چیست ؟

به صورت کلی سایت‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند، که عبارتند از سایت‌های استاتیک و سایت‌های دینامیک. در ادامه به شما خواهیم گفت که هرکدام از آن‌ها چه ویژگی‌هایی دارند و در چه زمینه‌هایی استفاده می‌شوند.
سایت‌های استاتیک

در قسمت قبل به طور کامل با وظایف بک اند کار و فرانت اند کار آشنا شدید و متوجه شدید که هرکدام چه وظایفی بر عهده دارند. با این مقدمه به توضیح سایت استاتیک می‌پردازیم. در این نوع سایت‌ها تنها قسمت فرانت اند انجام شده و هرکدام از صفحات سایت، جداگانه در سرور بارگذاری می‌شود.

در سایت‌های استاتیک امکان تغییر محتوای سایت توسط مدیر آن وجود ندارد و برای این کار باید یا یک طراح سایت را استخدام کنید و یا طراحی سایت را یاد بگیرید! البته امروزه با توجه به وجود سیستم‌های پیشرفته‌ مدیریت محتوا، مانند وردپرس، استفاده از سایت‌های استاتیک بسیار کمتر شده است. معمولا از این نوع سایت‌ها برای شرکت‌های کوچک و یا سایت‌های معرفی که نیاز چندانی به تغییر محتوا ندارند، استفاده می‌شود.
سایت‌های دینامیک

در سایت‌های دینامیک با توجه به پویایی که دارند، هر دو بخش فرانت اند و بک اند اجرا می‌شود. بک اند در این نوع از طراحی سایت وظیفه پویا سازی وبسایت را بر عهده دارد. پویا بودن سایت به این معناست که تمامی محتوای سایت توسط مدیر سایت قابل تغییر باشد؛ به صورتی که می‌توانید هر روز یک محتوای جدید و متغیر در سایت خود بارگذاری کنید. نمونه این نوع سایت‌ها، سایت‌های خبری و مجله‌ای هستند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید